Açık konuşalım kitap objektif değil , taraflı bir kitap. Dil konusunda ne kadar akıcı olsada tarihe yeni başlayan insanlar için yazılmış gibi. Kitapda kaynakçada yok öyle ki yazar özellikle yakın tarih konusunda hatalar yapmış. Mesela Veliahd Yusuf İzzeddinin ölümünü İttihata bağlamış , üç paşalara(Cemal , Talat , Enver) kaçtı deyip Vahdettine gitmek zorunda kaldı demiş. Rus harbine girişimizi sürgündeki Mithat Paşaya bağlamış. Şahsi fikrimce okumasanız pek birşey kaybetmezsiniz.