1062 sayfa olan bu kitap benim 10 günümü aldı okumak için fakat bazı günler çok az okuyabildim daha kısa sürebilirdi. Bu yüzden gözünüzü korkutmasın diyerek başlamak istiyorum.
#kitapyorumu
Tolstoy bu kitap için “ Her şeyi yazdım geriye hiçbir şey kalmadı.” ifadelerini kullanmıştır. Gerçekten de bakıldığında kitap çok kapsamlı bir kitap yüzeysel olarak bakıldığında Anna karakterinin eşini aldatması ve başka bir adama aşık olması diyebiliriz ama kitap bunun çok daha ötesinde alt metinlere sahip bir kitap. Rus toplumunu, din algısını, sosyete hayatını ve bunların birbiri ile çelişkilerini başkaldırıyı görüyoruz başlıca alt metinler olarak. Kitaptaki karakterleri Tolstoy birbirine o kadar güzel bağlamış ki hiç bir karakter için bu da olmasa olurmuş diyemiyorsunuz. Baş karakter Anna gibi görünse de bunun yanında diğer karakterlerin yaşayışı ve fikirlerini de görüyoruz. Kitabımız kalın ama kendini zevkle okutan tadı damağımızda kalan bir kitap. Yer yer kendimi de sorguladığım bir kitap oldu. Kısaca kitabımızdan bahsedecek olursak Anna evli ve bir çocuğu olan sosyeteden bir kadın. Evliliğinin güzel gittiğini düşünen fakat kocasıyla çokta sık iletişimleri olmayan biri. Abisinin karısını aldatması ve bunun ortaya çıkmasıyla onların aralarını düzeltmek için abisine gider. Abisi ve karısının arasını düzeltir fakat burada gördüğü bir adamdan etkilenir ve bu etkiden kurtulmak için evine dönmeye karar verir fakat evine dönse de bu etkiden kurtulamaz çünkü adam onunla beraber gelmiştir. Anna giderek adama tutulur ve kocasını aldatır olay bu şekilde başlasa da buraya kadar daha arkada kalan birçok insanın hayatından bahsedilmektedir. Olaylar bundan sonra daha da çetrefilli hallere gelir. Anna’nın sevdiği adam için yaptıkları sosyeteye aile yaşantısına başkaldırısı din kavramı ile çelişkiler topluma aykırı görünen ama birçok kişinin gizliden yaptığı şeyin alenen yapılmasının yarattığı sonuçlarla başa çıkmak zorunda kalan Anna birde sevdiği ve uğrunda her şeyi feda ettiği adamın sevgisinin giderek azalmaya başladığını görür fakat Anna’nın sevgisi giderek artmakta ve saplatılı bir hale gelmektedir. Kitap tamda beklenildiği gibi bir sonla bitti. Anna’nın bu saplatılı aşkı birçok şeye mâl oldu. Kitabı okurken hem diğer karakterlerin yaşamları ve düşünceleri hem Anna’nın yaptıkları ve düşünceleri insanın kendini sorgulamasına insanları yorumlamasına sebep oluyor. Ben çok severek ve keyifle okudum. Hepinize tavsiye ederim. Kalınlığı kesinlikle gözünüzü korkutmasın.