Okumakta biraz geç kaldığım kitaplardan biri. Kaç senedir aklıma gelir gelir, okumalı der sonra unuturum. Nihayet okuyabildim. Aslında okumasam da olur muymuş? Olurmuş sanki. Önemli bir insanın önemli bir eseri olabilir ama bana pek hitap etmedi. Birinci Dünya Savaşı sırasındaki görevi için gittiği yerlerdeki anı ve izlenimlerini kısa kısa bölümler halinde yazmış. O dönemin siyasî olaylarını anlamak için güzel fakat okurken ben biraz sıkıldım. Halbuki Aziz Nesin anılarında bu kitabı çok metheder. Askerî okul öğrencisiyken(ortaokulda) okuyup çok beğendiğini, her Türk gencinin mutlaka okuması gerektiğini düşündüğünü anlatır. Aziz Nesin biraz askerî okul öğrencisi olduğu için, biraz da kitap o döneme göre yakın tarihteki olayları anlattığı için(genç Mehmet Nusret'i, yani Aziz Nesin'i bilgilendirdiği için) o kadar sevmiş olabilir. Belki de bende bir sorun vardır, sadece ben sevmemişimdir.