Saramagonun eserlerinin hem ilginç bir hikayesi hemde oldukça akıcı bir üslubu olması her zaman dikkat çekiyor. Bu eserdeki kurgu da oldukça güzel. İnsanın anlamakta ve kabul etmekte zorlandığı ölüm mevzusunu "artık ölümün olmadığı" varsayimiyla hem kişisel hemde toplumsal olarak ele almış ve oldukça enteresan sonuçlara kapı aralamıştir. Tanrı ve ölüm ile kavgalı olan saramago bu eserinde de benzer temayı işlemiş. Ve ölüme bile insaf katıp, tanrıyı acımasız umarsız olarak görmeye devam etmiştir. Son olarak kitaptan oldukça keyif aldığımı söyleyebilirim.
Ölüm Bir Varmış Bir YokmuşJosé Saramago