Peyami Safa yine insanın içindeki çelişkilere, doğu-batı arasında değişen dünya düzenine ve bununla birlikte sosyal çevrenin nasıl değiştiğine yer vermiş . Ama asıl anlatılmak istenen kişinin iç dünyasında ne kadar yalnız olduğu. Kimse karşıdakinin neyi ve nasıl yaşadığını bilmeden harekete geçiyor. Onları kaybedene kadar bir kızgınlık halinde yaşıyoruz. Bence Safa tüm bu doğu-batı kavgalarının arasına kaynayan kişinin ne hissettiği meselesini anlatmaya çaba harcamış. Yine ve yine yüzyıllarca okunacak harika bir eser bırakmış. Peyami SafaYalnızız