“ sartre' a göre nesnelerin aksine ,biz insanların “ önceden belirlenmiş bir özü” yoktur. hayalarımızın nesnel bir anlamı bulunmuyor.buna karşın ,mesela,kül tablasının bir var olma sebebi var:kül ve izmarit konulması.elbette,biz de kül ve izmarit taşıyabiliriz,ama bizim için bu bir seçim olur.”
(platon bir gün bir karikatür çizer /sayfa 11)
işte burda insanların varoluş sebebi “ seçimleri “ olduğu çıkıyor ki ; insan seçimleri doğrultusunda yaşar .