2022 (Pars) yılında okuduğum 84.betik [Karaca ayının 5.betiği]
9/10
·64 syf.··
Beğendi
·
2022 84. kitabı
·
7 saatte okudu
·
Okunma: 29 Kasım 2022 22:57
Yaşı belirtilmemiş gençliğe yeni geçmeye başlayan bir kız öğrencinin sabah uyanıp gece tekrar uyuması arasında geçen günü anlatılmış. Eser, bu genç kızın iç monoloğu şeklinde ilerliyor. Biz bu monologları okurken kızın hayata dair bakışını, hislerini, kendi hakkındaki olumsuz düşüncelerini, iyi ve saf biri olmak isteyişini, yeni kaybettiği babasının özlemini çektiğini okuyoruz. Kısa bir sayfa sayısına sahip olmasına rağmen gayet akıcı, anlaşılır yazılmış bir eser. Yazar bu kitapta toplumun insanlardan beklentilerini ve bu beklentileri ergenliğe giren bir kız üzerinden nasıl rahatsız edici bulunduğunu da aktarmış. Bu da kitabın hoşuma giden diğer bir kısmıydı. Monolog ve uzun paragraflardan kısmen sıkıldım okurken çünkü günlük formatında anlatıldığı içindir. Ergenlikten geçişte bir genç kızın ne gibi sorgulamalar içinde bulunduğunu, aslında çok masum ancak kendini masum bulmayan, kendine sürekli acıma hissi olan, hatta kendinden nefrete kadar giderken bi yandan da sevgi dolu olması ve sevgisini akıtacak bir mecra araması beni çok etkiledi. Ayrıca kitaba olan düşkünlüğü de beni kendisine fazlasıyla çeken sebeplerden. Belki de isimsiz kahramanımızı bu yüzden bu kadar içselleştirdim. Eserde aslında ailenin insan hayatında ne derece ehemmiyetli olduğu vurgusu da mevcut. Kız öğrencinin yerine ailesinden yana sitemi olan kişileri koysanız da gayet normaldır. Ailesi tarafında hesaplarına gelmediği için dışlananlar ya öğrenci kız gibi iyi kız olmaya çalışarak dikkat çekmeye çalışması ya da sessizce çekip gitmeyi kafana koymak. Ben ikincisine yatkınım çünkü ailemle problem yaşamadan sessizce çekip gitmeyi çok istiyorum çünkü bu hayata bir defa geliyorum. Sevmeyip korumuyorsa kendimi onlara kanıtlamak zorunda değilim. Aslında bu da bizim gün içindeki savruk düşüncelerimizin göstergesi gibiydi. Karakterin uyanışı, gün içindeki rutini ve gün sonuna yaklaşırken çöken ağırlığı yavaş yavaş hissedebiliyorduk. Çok kısa bir hikaye olduğu için uzun bir açıklamada bulunamıyorum ancak, güzeldi. Bana, bazı hislerim konusunda netlik kazandıran bir hikayeydi. Alıntılama yaptığım okurlara sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum çünkü onlarla aynı fikirdeyim. Okumanızı şiddetle tavsiye ediyorum çünkü hayata bakış açımızı yeniden şekillendiren bir eserdir. #BetikEli #ÖğrenciKız #OsamuDazai #İthakiYayınları #Kitapyorumu #UzunÖykü #Günlük #DurumÖykücülüğü #Aile #EğitimveÖğretim #YaşamMücadelesi #ToplumsalNormlar #KitapTavsiyesi #KitapTutkusu #KitapOkumakÇokGüzelŞeydir #OkudumBitti #Bookstagram #Bookstagramer
Edebiyat
Öğrenci KızOsamu Dazai · İthaki Yayınları · 202213,6bin okunma
·
61 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.