·344 syf.··Beğendi
···Okunma: 16 Aralık 2022 19:32 Ayşe Kulin'in diğer kitaplarını da okudum. Kalemine ne kadar hayran olduğumu anlatmama gerek yok. Okuduğum kitaplarında en çok beğendiğim hiç şüphesiz bu kitabıdır. Bu eseri beğenmemenin nedeni de Türkan Saylan'ın hayatını anlatıyor olmasıdır. Türkan Saylan, Türkiye'nin başına gelmiş geçmiş en güzel insandır. Her mücadeleden alnının akıyla çıkan, her zorluğa göğüs geren o güzel insan.
Herkes cüzzamlılara sırt çevirmişken onları toplumdan ayrıştırmış ötekileştirmiş, doktorlar bile onları uzaktan muayene etmişlerken, o onların ellerini sımsıkı tutmuş ve tutmaya da devam etmiştir. Onların sadece yaralarını sarmadı. aynı zamanda iyileştirdikten sonra iş imkanı sağladı. Toplumdan tecrit edilen o insanları yeniden topluma kattı. O hastaların ilk önce ruhlarını iyileştirdi. dertlerini dinledi. Cüzzamlılar için Lepra Hastanesini kurdu. Tabii sadece hastalara değil, okula gidemeyen başta kız çocukları olmak üzere binlerce çocuğu okuttu. Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneğini kurdu. Herkesin yardımına koşarken kendisi de nice hastalıklar, ameliyatlar geçirdi. Verem, Tüberküloz ve kanser hastalıklarıyla mücadele etti. Ama hiçbir zaman pes etmedi. Her zaman tek başınaydı ama yalnız değildi.
"Ben bir bahçe suluyordum gönlümden
Kimse bilmez, kimse anlamaz dilimden
Ne güller fışkırır çilelerimden
Kandır, hayattır, emektir benim güllerim
Korkmadım, korkmuyorum ölümden
Siz çiçek getirin yalnız, çiçek getirin..."