yüzelli yıl evvel yazılmasına karşın hala geçerli önermeler içeriyor ama bireyselliğin nirvanasını yaşadığımız bu zamanda kabul görmemesi anlaşılır birşey. sadece bu önermesi canlı kanlı yaşıyor olmamız bile insanı hayrete düşürüyor.
"Gelişimin akışı içerisinde sınıfsal farklılıklar ortadan kaldırıldığında ve üretimin tümü örgütlü bireylerin ellerinde yoğunlaşınca, kamusal zor kullanımının politik niteliği ortadan kalkar. Politik zor kullanımı, asıl anlamıyla bir sınıfın ötekilere baskı uygulamak üzere örgütlediği zor kullanımıdır. "