Öncelikle uzun süredir okumayı ertelediğim okumaya başlayınca bitmesini istemediğim bir kitaptı.
Jack London u merak edip araştırmaya iten ve kendi yarı otobiyografi si olduğunu öğrenince daha da hayranlık duyduğum bir yazar oldu.
Kitapa gelirsek ana karakter Martin Eden i eski Yeşilçam filmlerinde olan fakir ama gururlu idealist kendi yolunu bulan önce aşk la yola çıkan sonra kendi yolunu bulan öğrendikçe ve okudukça gerçek hayatla yüzleşen aldatılan ve hayal kırıklığına uğrayan ve hayattan beklentisi kalmayan birine dönüşür.
ANA DÜŞÜNCE;
Umut bağlanılan şeyin, aslında sanıldığı kadar ulvi olmadığını fark etmenin getirdiği hayal kırıklığı mi daha acı, yoksa insanın ne kadar çok bilirse o kadar umarsız olacağını öğrenmek mi? " sorusunu akıllara getiren inanılmaz başyapıt.
Herkesin okuması gereken ve hayal dünyası ni geliştiren bir kitap olmuş...