1st

@sturan32
Her şey zihinde olabilir mi?
8/10
·96 syf.··
2022 83. kitabı
·
4 saatte okudu
·
Okunma: 14 Aralık 2022 17:45
Kitabı beğendim. Akıcı ve kısa idi. Bir günde sıkılmadan zevkle okunabilecek bir kitap. Kitaptan yola çıkarak birkaç değinmek istediğim nokta var. Bunlar doz, psikoloji ve kötü görünenin ardındaki iyilik... Kitabın sonunda anladığımız üzere doktor ox bu sakin halkının duygularını açığa çıkarmak için oksijen kullanmış. Hani şu bildiğimiz O2 gazı, her gün soluduğumuz ve hayat için elzem olup olmazsa olmazımız. Doktor bu hayati gazı yoğun bir şekilde halka vererek kızgınlık, öfke duygularını açığa çıkarıyor. Buradan hepimizin bildiği bir durum çıkıyor. "Her ilaç zehirdir. Önemli olan ilacın dozudur." Oksijen burada ilaç olup doktor fazla ilaç verdiği için oksijen artık zehire dönüşüyor. Bu şekilde bir yorum yapılabilir belki. Bu sefer az önceki dediğimin tersi yönde bir hipotez. Oksijen zehir demiştik. Aslında oksijen fazla olsa da az da olsa zehir etkisi yapmıyor. Halk psikolojikman etkileniyor. Oksijen sonuçta zararsız bir gaz. Burada yazar özellikle zararlı olmayıp yaralı bir gazı seçmiş. Doktor başka bir gazı da kullansaydı yine aynı sonuçlar doğacaktı. Halk bu farklı durum karşısında içlerindeki gerçek duyguları açığa çıkarmış olabilirler. Sonuçta bu halk gerçekten öfke sinir bilmiyor. Ne de olsa biz insanız ve bu duygularla insanız. Bizi biz yapan bu duygular. Belki de halk zaten bu duyguların açığa çıkmasını içten içe istiyordu. Hatta yıllar önce kendilerine yapılan haksızlıklara karşı koymak istiyorlardı ama yapamıyorlardı. Bu oksijen fazlalığını kullanarak gerçekten istediklerini yapmak istediler. Ya da belki de doktor ox bu halkın geçmişte ezildiğini bildiğinden ve bu duygularla sürekli ezileceklerini düşündüğünden bilerek onların alışıldık olmayan duygularını çıkarmak istedi. Belki de küçük bir kıvılcım yeterliydi bunun için. Doktor bu halkın iyiliği için onlara bu duyguları kazandırmak istedi. Onların bu şekilde insani duygulardan yoksun tam olarak insan olamadıklarını düşündü belki de... Gerçekten farklı yorumlanabilecek bir kitaptı. Ben de aklıma gelen birkaçını yazdım. Belki de bazıları saçma idi olabilir. Sonuçta önemli olan farklı yorumlar yapabilmek. Bir konuyu biraz daha açmak istedim. Yukarıda biraz bahsetmiştim. Kitabı okurken hele son kısımda aklıma körlük kitabı geldi. Sonunu biraz benzettim. Körlük incelemesini de yapacaktım ama daha ona başlayamadım. O incelemede de değineceğim şu yazdıklarıma. Körlük kitabında zaten insanların kör olduğu, bakan ama göremeyen insanlardan bahsedilir, bu kitapta da aslında bu kızgınlık, öfke gibi duyguları içinde barındıran ama çıkaramayan insanlardan bahsetmiş olabilir mi? Benimki sadece bir düşünce. Tüm bu olanların halkın zihninde olabilir mi ya da? Körlükte sözde bir salgınla insanlar kör oluyordu. Burada da sözde bir gazla sinirli, öfkeli insanlar olmadılar mı? İkisini düşünüp aslında kör olan insanlar gibi bu insanlar da aslında sinirli öfkeli insanlar olabilir mi? Vs vs farklı sorular sorulabilir, farklı yorumlar getirilebilir. Tekrara düştüğüm, benzer şeyler yazdığım yerler olabilir, affola. Keyifli okumalar :))
Psikolojik
Doktor Ox'un DeneyiJules Verne · İş Bankası Kültür Yayınları · 202123,7bin okunma
·
102 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.