p

Psikolojik

3 üye
Takip
Kendi özüyle ilişkisi olmayan insan, eninde sonunda iç yalnızlığa gömülür, özünden kopmuş insanın gerçek anlamda başkalarıyla da ilişkisi olamaz.
Psikolojik
Puan vermedi·406 syf.··
2024 173. kitabı
Sevgili Bella Fatih Kot #psikolojik yönü ağır basan eserleri okumayı sever misiniz arkadaşlar? Uzak bir akrabasının düğününde tanışan İdealist Öğretmen Erol ile Devrim çifti bir süre sonra evlenir.Varlıklı bir anne babanın kızı olan Devrim için köy hayatı zorlu bir yolculuk olur. İmkansızlar Köyünde görev yapan Erol Bey in oğlu Teoman bu köyde dünyaya gelir. Bir yaşında ağır bir hastalık geçirir.Daha dört yaşındayken babasının üstün uğraşları sonucunda okuma yazmayı öğrenir.Altı yıl sonra babasının memleketi Ankara ya taşınırlar. Sevgisiz bir ortamda büyüyen bu çocuk,üniversiteden arkadaşı Sevi ile evlenir. Kitabın ilk sayfaları ic sesler oldugu için durağan ilerlerken,ilerleyen sayfalarda ikili diyalogların devreye girmesi ile sayfalar su gibi akıp gitti. Herkes Sevi ile Teoman u cok mutlu bir çift olarak görürken Teoman intihar ederek hayata veda eder Eşine ilk günden itibaren deliler gibi aşık olan Sevi,bir türlü toparlanamaz.Yine buhranlı ve hüzünlü olduğu bir sabah,telefonuna gelen mesajla Fakülteye çağrılır.Sevi nin bu mesaja canı sıkılır,Cunku o Teoman ın ölümünden sonra her yer anılarla dolu diye evine bile bi daha gitmemiş annesiyle yasamaktadır. Her yerde Teoman un anılarıyla dolu fakülteye nasıl gidecektirNihayetinde merakına yenilip Fakülteye gider ve kendisini okula çağıran Cüneyt Hocayı bulur. Teoman ın kara kutusu olan Cüneyt Hocadan aldığı o küçük kolinin içinde olan kara kaplı defteri okumaya başlayan Sevi büyük bir hayal kırıklığı ile yıkıldı Teoman,o deftere neler yazmıştı? Cüneyt Hoca,Sevi ye neler anlattı? Yaren kimdi? Alt komşuları Zehra bir zamanlar kimle sevgiliydi? Ya peki Bella kim? Tüm cevaplar eserde #okuyun #öğrenin arkadaşlar Fatih Kot @ikinciadamyayinevi Meral Aydın #kitapvekahveperisi #periileokuyoruz #okuyanteraziokuyor #okuyanterazi
Psikolojik
Sevgili BellaFatih Kot · İkinci Adam Yayınları · 202333 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
7/10
·264 syf.··
2024 68. kitabı
Selamlar, Ezgi, tanınmış bir ailenin kızı ve artık ünlü psikolog olmuştur Bir gün üniversitedeki en büyük destekçisi ve hocası Tülin Hanım’a aklındaki yeni bir terapi fikri ile gider. Birbirinden farklı ruhsal ve psikolojik rahatsızlıkları olan hastaları grup terapisi yapmak istemektedir. Elbette hocası tarafından ret edilen bu fikir Ezgi’nin daha da hırslanmasına ve gizliden bunu faaliyete geçirmesine sebep olur. Sonrası mı? Terapi için bir depo kiralar, her gün gittiği kafede ki bir tanığını (Hasan) yanına asistan alır ve kendince belirlediği 5 farklı hastasını gizlice grup terapiye almaya başlar. Alkolik sorunları olan bir hastasından sonra alkol almaya, temizlik hastası olan bir hastasından sonra tuhaf şekilde titizlenmeye hatta ileri boyutta mikroplar görmeye de başlar. Sadece hastalarıyla ilerlemez bu durum, zamanla terapi seansları da aksar ve o terapi sonunda geçmişinde yaşadığı travmatik olayları da yeniden hatırlamaya başlar. Annesinin hayatına da değinir kitap. Onun yaşadıkları bambaşka üzücüydü. Ezgi ile olan durumu bambaşka can sıkıcı çünkü kızını hiç sevmemiş ve sevgisini hiç gösterememişti. Ezgi için çocukluk ve gençlik anıları bu kadar şiddet, kürtaj, tehdit, psikolojik sorunlar, strest, kayıp ve sevgisizlikle dolu ilken nasıl olmuştu da bu kadar ünlü bir psikolog olmuştu orası da ayrı bir soru işareti tabi! İlerledikçe kitapta kişisel gelişimden çok psikolojik yönü ağır basan bir kitap olduğunu fark etmem karakterlerin Ezgi ile olan bağlantıları ve son final! Tavsiye edip etmemekte ilk kez tereddüt ediyorum çünkü kitabı çoğu okuyucu yerden yere vurup psikologların kitap yazmaması lazım diye de not bırakmışlar! Deneyimlemesi size kalsın diyeyim ve çekileyim hemen…
Psikolojik
Süt LekesiEsra Ezmeci · Destek Yayınları · 20204,293 okunma
Her şey zihinde olabilir mi?
8/10
·96 syf.··
2022 83. kitabı
·
4 saatte okudu
·
Okunma: 14 Aralık 2022 17:45
Kitabı beğendim. Akıcı ve kısa idi. Bir günde sıkılmadan zevkle okunabilecek bir kitap. Kitaptan yola çıkarak birkaç değinmek istediğim nokta var. Bunlar doz, psikoloji ve kötü görünenin ardındaki iyilik... Kitabın sonunda anladığımız üzere doktor ox bu sakin halkının duygularını açığa çıkarmak için oksijen kullanmış. Hani şu bildiğimiz O2 gazı, her gün soluduğumuz ve hayat için elzem olup olmazsa olmazımız. Doktor bu hayati gazı yoğun bir şekilde halka vererek kızgınlık, öfke duygularını açığa çıkarıyor. Buradan hepimizin bildiği bir durum çıkıyor. "Her ilaç zehirdir. Önemli olan ilacın dozudur." Oksijen burada ilaç olup doktor fazla ilaç verdiği için oksijen artık zehire dönüşüyor. Bu şekilde bir yorum yapılabilir belki. Bu sefer az önceki dediğimin tersi yönde bir hipotez. Oksijen zehir demiştik. Aslında oksijen fazla olsa da az da olsa zehir etkisi yapmıyor. Halk psikolojikman etkileniyor. Oksijen sonuçta zararsız bir gaz. Burada yazar özellikle zararlı olmayıp yaralı bir gazı seçmiş. Doktor başka bir gazı da kullansaydı yine aynı sonuçlar doğacaktı. Halk bu farklı durum karşısında içlerindeki gerçek duyguları açığa çıkarmış olabilirler. Sonuçta bu halk gerçekten öfke sinir bilmiyor. Ne de olsa biz insanız ve bu duygularla insanız. Bizi biz yapan bu duygular. Belki de halk zaten bu duyguların açığa çıkmasını içten içe istiyordu. Hatta yıllar önce kendilerine yapılan haksızlıklara karşı koymak istiyorlardı ama yapamıyorlardı. Bu oksijen fazlalığını kullanarak gerçekten istediklerini yapmak istediler. Ya da belki de doktor ox bu halkın geçmişte ezildiğini bildiğinden ve bu duygularla sürekli ezileceklerini düşündüğünden bilerek onların alışıldık olmayan duygularını çıkarmak istedi. Belki de küçük bir kıvılcım yeterliydi bunun için. Doktor bu halkın iyiliği için
Psikolojik
Doktor Ox'un DeneyiJules Verne · İş Bankası Kültür Yayınları · 202123,7bin okunma