Mustafa kutlu-Mavi kuş inceleme
3/10
·211 syf.··
2022 34. kitabı
"Şimdi gülsün mü ağlasın mı? Hem gülsün, hem ağlasın. Hayat budur işte." Kitapta en etkilendiğim sözlerden biriydi. Hayatın tanımı bu işte. Mavi kuş Şirinyurt ismindeki bir kasabada geçiyor. Bir yolcu otobüsünün trene yetişmesini konu alıyor. Kitap adını da o otobüsten alıyor. Mavi renkli otobüs ve onun üstündeki beyaz kuş. Otobüste çok farklı tiplerde insanlar var ve hepsi birbiri ile iletişim hâlinde yani anlaşabiliyorlar. Bu beni bir tık şaşırttı çünkü hepsi birbirinden ayrı insanlar ve anlaşmaları da zor olur diye düşünmüştüm. Ama güzel bir iletişimleri ve sohbetleri oldu. Bu durum benim hoşuma gitti. -Spoiler- Kitapta otobüsteki her bir yolcunun az da olsa hikâyesinden bahsediliyor. Benim en çok ilgimi çeken Murat'ın eşi Neşe ile ayrılma sebebi oldu. Murat'da fazla kitap okuma hastalığı varmış ve artık bu bir fantaziye dönüşmüş. Artık Murat'a eşin mi kitaplar mı diye sorulsa kitaplar diyecek noktaya gelmiş. Bunu üzerine karısının isteği üzerine boşanırlar. Murat'da kendimi gördüm biraz :). Kitabın sonunda ise yazarımız çok ters köşe yapıp okuyucularına "Ee ne oldu şimdi?" dedirtecek noktaya getiriyor. Sonunda bir tiyatro çekildiği anlaşılıyor ve birisi "stop!" diye bağırıyor. Bunun üzerine kahve molası verecekleri sırada gerçektende iki haydut gelip tiyatroda oynayan bir adamı silahla vuruyorlar. Bu yüzden beni çok şaşırmıştı bir an anlamayıp tekrar dönüp okumuştum. Ama böyle ters köşe yapan kitaplara daha çok ısınıyorum. Bu kitabı da beğendim bu yüzden. Kitapta çok sevdiğim bir alıntı ile bitirmek istiyorum; " Unutmak olmazsa insanoğlu nasıl yaşardı bunca acı ortasında. Ya hatırlamak!... Evet o da var. Ömür böyle geçiyor işte; kâh unutup kâh hatırlayarak."
Edebiyat
Mavi KuşMustafa Kutlu · Dergâh Yayınları · 201114,9bin okunma
·
122 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.