Stefan Zweig kitaplarını okurken bir anda "ne alakası var şimdi" ya da "yok tamam, bu kadar da olmaz herhalde" dediğim anlar o kadar sıklıkta ki, Ay Işığı Sokağı 'nı okurken, bu tepkileri ezbere bir şekilde verdim. Çıtırlık bir kitap, okumuş olmak için mi desem bilemedim. Derinleştirilmiş bir felsefe yok, Zweig tarzı değil zaten. Göze sokulmaya çalışılan bir şeyler yok, düz, ne ise o.