Sanırım öncelikle diziden bahsetmeliyim. Sürekli karşıma çıkıp duruyordu ama “Türk dizisi” olduğu için çok ilgimi çekmemişti açıkçası. Bir akşam izleyecek bir şeyler ararken çok da bir şey beklemeden açtım diziyi. Konusu çok değişik geldi ve ilk anlardan itibaren ekrana kilitlendim diyebilirim. İzlerken “keşke kitabı olsa da okusam” diye geçirdim içimden. Dizinin son bölümlerine doğru internette diziyle ilgili bir şeyler ararken zaten kitaptan uyarlanmış olduğunu görünce o heyecan ve hevesle hemen alıp okumaya başladım. Kitabı satın almama dizi sebep olduğu için kıyaslayarak gitmek istiyorum. Başlarda kitapla benzer gitse de sonrasında kurgusu epey değişti. Kitabın edebi yönünden dilini beğendim ama kurgusal olarak diziden aldığım o duygu yoğunluğunu hissedemedim. Evet konu çok ilgi çekiciydi fakat işleniş biçimi kitapta daha yüzeyseldi. Heyecanlı bir şekilde okuduğumu söyleyemem. Bazı yerlerde sıkıldığım bile oldu. Olaylar üzerinden değil de durumlar üzerinden hikaye anlatılmış. Karakterle bir bağ kuramadım. Hele sonunu hiç sevemedim. Oldum olası havada kalmış gibi hissettiren sonları sevmem. Dizide ilk sezon heyecanlı bir şekilde bitti. Umarım kitaptan bağımsız bir son yazarlar. İlk defa okuduğum kitabı değilde uyarlaması olan bir dizi/filmi daha çok beğendim. Okuduğuma pişmanım diyemem ama bir miktar hayal kırıklığına uğradığımı söyleyebilirim.