Spoiler Yoktur.
2/10
·%56 (280/496 syf.)·
2/10 İlk kez bir kitabı yarım bırakıyorum. Doğrusunu söylemek gerekirse çok ümitliydim ama daha çok boşuna şişirilmiş bir hevesti. En ünlü booktoberların ve okuyucuların devamlı önerdiği bir kitaptı ama boşuna olduğunu görüyorum. O kadar saçma bir kurgu ki nasıl sevildiğini aklım almıyor! Cidden almıyor! Bunu beğenmeniz için sadece okumayı sökmeniz bile yetmez. Dünyası çok sıradan ve anlaşılmaz derece gereksiz. Mısır ve piramitler denince işin içine inanılmaz şeyler katıp okuyucuyu sadece piramit diyerek bile kendinize çekebilirsiniz ama bu kitap sizi resmen itiyor. Diyaloglar bir kitabı okunabilir kılan en önemli şey ama ben karakterlerin konuşmasını on beş yaşında birbirlerine laf anlatmaya çalışan ergenleri dinliyormuş gibi hissettim. Okurken çok zorlandım. Ayrıca karakterimiz ciddi söylüyorum bir arkeolog olamaz. Adını bilmediğimiz bir mısır evrenine gidiyor ve sürekli bilgisizce her şeyi sorup duruyor. Ortamın anlatılması sıfır. O kadar basit cümleler var ki, okurken kendimi yedim. İnanamayacaksınız ama şuan okuduğum yere kadar, iki yüz seksen sayfayı tamamlayana kadar kızımız beş kez falan tacize uğruyor. Abartısız söylüyorum. İğrençti. O kadar çok olay tekrarlanıyor ki, bir uyarıcı olarak okuduğum kadarıyla size bu kitaptan kaçın diyorum. Neyse ki para vermedim, ödünç aldığım bir kitaptı. İyi ki de para vermedim kendimi bu hususta tebrik ediyorum. Benim anlamadığım yazarın dördüncü kitabı çıkaracak olması. Yazarın kendini geliştirmesi gereken o kadar çok şey var ki. Yazar hanımefendinin her yönden (inanın bana her yönden) kendini geliştirmesi gerek. Bir kere dünyanın içine giremiyorsunuz. Karakterin kendilerini okutturacak bir özelliği yok. İki baş karakter arasında hiçbir kimya yok. Erkek karakter aşırı toksik. Olaylar klişe. Diyalog ve duyguyu aktarma biçimi çok zayıf. Kitap her yönden okuduğum en kötü - fantastik denmeyecek bir - fantastik. Bu konuda ciddiyim. İlk kez bir kitabı yarım bırakıyorum. Bu kitabı sevenleri gerçekten anlamıyorum, belki de ilk deneyimleri bu kitapla olmuştur ve daha iyisinin gelmeyeceğini düşündüklerindendir. Ama umuyorum ki okuma zevkleri daha çok gelişmiştir. Kitaplara sıfır puanı vermeyi hiç haddim görmem çünkü bir emek vardır orta da. Bir puanı, bu kitabı okurken sonunu getirdiklerin de akıl sağlığını koruyanlara diğer puanımı da, iç kapağın güzelliğine veriyorum. Hepsi bu. Kısacası önermiyorum. Okumayın ^^
İnceleme
Ay DüğümüGamze Çelik  · Ephesus Yayınları · 20201,757 okunma
·
398 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.