Kitapta Zaman Gezgini'nin yaptığı yolculuğu arkadaşlarına anlatmasını okuyoruz.
Bu Zaman Gezgini yolculuğunu çok ileri tarihe yapıyor. Tabi gezginimizin o yıldan beklentisi büyük. Daha gelişmiş, ilerlemiş bir yaşantı bekliyor. Ama karşısına çıkanlar garip yaratıklardan başkası değil. Yerüstünde ve yeraltında yaşayanlar..
Yerüstünde yaşayan canlılar sadece meyvelerden besleniyorlar ve soyut duygulardan bi haberler. Yeraltındakiler de etçil olup sadece güneş batınca yani karanlıkta ortaya çıkıyorlar. Bütün bunlardan farklı olarak her yer çimenlik, ağaç, çeşit çeşit güzel çiçeklerle süslü.
Gezginimiz etrafı biraz dolaştıktan sonra da hiç olmaması gereken bir şey oluyor. Zaman makinesi ortadan kayboluyor ve orada mahsur kalıyor.
Daha sonrasında ise ardı arkası kesilmeyen maceralar...