Psikoloji ve Felsefe alanlarında ihtisası bulunan Osman Çakmakçı'nın imkansız diye nitelendirdiği ve yine de bu kitabı yazarak bizzat denediği. Konuşma(iletişim) üzerine diyalektik yöntem biçiminde de denilebilecek biçeminde ele aldığı kitaptır
kitapta 37.sayfada geçen düşünce şöyledir '' Dünya ile konuşurken mantık kekemedir de sanat su gibi konuşur! Mantık haddini bilmelidir, zira akıl onun sınırlarını çizer.''
bu sözlere şunları da eklemek isterim
-Mantık kekeme olabilir lakin dediklerini kulağımızı eğitirsek anlaşılabilir kılarız, sanat su gibi akar ama sanatçının bile eserinden yabancılaşabildiği bu nehirde biz kekemelerin boğulmaması için hiç bir önlem alınmamıştır. O halde kekemelerin anlattıklarını mı dinlemek yoksa nehirde mi boğulmak isteriz ?