Kitabı az önce bitirdim kardeşlerim :) Kitabı okumadan önce özetini de okumadığım için okuduğumdan çok farklı bir hikaye olacağını zannetmiştim. Fakat kitap çetesiyle birlikte insanlara kötülük (tecavüz,gasp, şiddet vb.) yapan Alex'in ağzından anlatılıyor. Kitabın başlarında Alex' e sinirlensem de ortalarda ve özellikle sonlarına doğru Alex 'e üzüldüm ve hatta baya yüksek sesle tepki verdim olaylara abicnsjwhjx. Kitabın bitmesine yaklaşık bir 30-40 sayfa kala "haa şimdi taşlar yerine oturdu" dedim fakat yaklaşık 10 sayfa sonra "nasıl yani?" dedim. Kitap beni sonlarda ters köşe yaptı. Kitabın bitmesine 10 sayfa kala da beni en tatmin edecek olan son oldu ve Alex için sevindim kardeşlerim :) Alex daha 15 yaşında olmasına rağmen kızlara tecavüz ediyor hatta daha büyük şeyler bile yapıyor. (Spoiler olmasın) Fakat buna rağmen Mozart, Beethoven ve Bach dinlemesi, konuşmaları vs. bana çok şaşırtıcı geldi. Alex yaptığı şeylerin kötü olduğunu biliyor fakat gene de "insanlara yapılması zorunlu tutulmuş" olan iyiliği seçmek yerine kötülüğü seçiyor. Kitapta aynı zamanda ailenin ve devletin de böyle konularda üzerine düşen görevler ve "yapmaması" gereken şeyleri okuyoruz. Başları baya bir rahatsız edici olsa da Alex kardeşimizin başına gelen şeyleri okumak epey bir zevkliydi. Filmini izlemedim izlemeyi de düşünmüyorum. Bence bazı kitaplar kitap olarak kalmalı çünkü. Kitabı okumayı düşünüyorsanız hemen okuyun. Başları sizi rahatsız edebilir Alex ve arkadaşlarının yaptığı şeyler ve yazı dilinin argo olması nedeniyle. Fakat "kesinliikleee" "herkesin" okuması gereken bir kitap. İyi okumalarrrr :) Otomatik PortakalAnthony Burgess