Doğrusu bu kitabı okuma sebebim çocukluğumdan gelen bir tarih merakının tezahürüdür. İnsanlık tarihi boyunca Assasins'lerin yani suiksatcilerin bolca önemli bir yeri olmuştur, hatta ve hatta beni çok üzen bir suikast ise Türk tarihinin önemli isimlerinden birisi olan Nizâmülmülk gibi bir isminde yine Hasan Sabbah ın önderliğindeki suikastcilerce öldürülmesi. Assasins'ler sadece şark diyarlarında değil Avrupada da ciddi bir güce sahiptir, hatta Vatikan kayıtlarında birçok defa Assasin kelimeleri geçer. Uzun lafın kısası bu kitabı merakı olan insan bir çırpıda rahatca okur ve bitirir diye düşünüyorum. Tabi ki merakı olanların.