Beyler, bu kabul edilemez. Biz esir olarak yaşayamayız.
Gerçekten bizi başka milletlerden ayıran ilk özellik nedir denilse özgürlük sevdası diyebiliriz. Buradan hareketle özgür bir halk inşa etmeye çalışan Atatürk'ü ve mücadelesini okuduk. Bu mücadeleye saygısında şüphe olan kendisini sorgulamalı zaten ama yazarın bazı cümleleri de insanda rahatsızlık hissi uyandırıyor. Sen benim gibi düşünmüyorsan aklın yok tarzında bir yaklaşımla oluşturulmuş bazı cümleler var..
Yazarı araştırdım alanında profesör, ileri seviyede ve temel seviyede bildiği diller var. Hatta kitap içerisinde başlangıçta mantıktan bahsetmiş. Mantığa göre bir durum doğrulanıp yanlışlanabilmektedir. Yazar çok mantıklı bir şekilde örneklerle bu doğrulanabilirlikleri ve yanlışlanabilirlikleri anlatmış. Ama aynı şekilde kendisinin de yanlışlanabilir olabileceğini de hiç düşünmemiş gibi. Buda koca profesörün bu olasılığı nasıl gözden kaçırdığını düşünmeye itti beni. O sebeple bazı noktalarda yazarın taraflı olduğu kanısındayım. Mesela Zülfü Livanelli son kitabında bu kitapta yazan bilgileri kimse yalanlayamaz, kaynağım olmayan hiç bir şey yazmadım dedi. Ama burada kaynaksız olup ama bence ile oluşturulan çok fazla cümle var. Bu eleştirime rağmen kesinlikle yazarın diğer kitaplarını da okuyacağım, alanının önde gelen insanlarından ve öğreneceğim çok şey var.