·140 syf.··Beğendi
···Okunma: 24 Ocak 2023 19:51 10/10
7 aylık depresyonumdan çıkma sürecinde okuduğum ilk kitap bu oldu. Aynı zamanda yazardan da okuduğum ilk kitap bu.
Ben düşüncelerimin zıtlığı, tutarsızlığı ve savaşları içinde kafayı yiyecekken 2 arkadaşımın önerisi ile bu kitaba başladım.
Depresyondan kaynaklı konsantrasyon bozukluğum ve yerimde duramayışımı hesaba katınca duygusal yönden böyle ağır bir kitaba odaklanmak fazlaca zor oldu ilk başlarda.
Dostoyevski ve aslında başarılı tüm yazarlar insanlar psikolojisini derinden bilen insanlardır diye sanıyorum.
Kitabı okurken her bir notta kendimden bir parça buldum.
Kendimi bana anlattı sanki.
Düşüncelerimdeki çatışmaların düğümü çözülmeye başladı.
"Evet." dedim, "Yalnız değilmişim."
İnsanız. Bence en çok yalnız olmadığımızı bilmeye ihtiyacımız var.
Hissettiklerimiz ve yaşadıklarımızda yalnız olmadığımızı bilmek bizi ayakta tutuyor.
Haliyle bu kitapta içimdeki kötü hislerden çıkmaya karar verip gücü toplamaya başladığım şu süreçte bana berrak bir dere oldu.
Teşekkürler Dostoyevski.
Teşekkürler Sevgili Çevirmen Ergin Altay.