9/10
·64 syf.··
2023 3. kitabı
·
35 günde okudu
·
Okunma: 24 Ocak 2023 13:13
NORMAL NEDİR? Bu soru ile başlayan 7 yaş üstüne uygun bu kitap, toplumdaki "katı" kuralları sorguluyor. Açıkçası kitap alışkın olduğumuz anlatım tarzından ve hikayelerden farklı. Bu nedenle, ilk 20 sayfa adaptasyon süreciydi benim için. Fakat sonuna geldiğinde kitabın bitmesini istemedim, üç beş seri olsaydı keşke dedim. Ardından buruk bir gülümsemeyle kapağı kapattım. Ben’in Gemisi insanın ölüm gibi kayıplarla mücadelesine, ölümün ardından oluşan büyük boşluğa ve geride kalanların birbirine sarılarak iyileşme sürecine odaklanan çok keyifli bir kitap. Kitabı okurken "Bir evin bahçesinde mezar bulunmasının ne sakıncası var, komşular neden bu durumdan şikayetçi?", "Bir ölüden neden korkulur?", "Bir baba nasıl problemlerle baş eder?" sorularıyla karşılaşıyoruz. Bizim toplumumuzda da ölülerden korkma çok yaygındır. Oysa şu ana dek bir "ölü" yaşayan bir canlıyı katletmedi, dolandırıcılık yapmadı, yalan söylemedi, insanları üzmedi. Bu açıdan kitaba bakınca ölen oğullarının yanlarında kalmasını istemeleri ailenin en doğal hakkı. Mezarlıklar şehirlerin en uzak noktalarında, ıssız alanlar. Giel'de, evlerinin arka bahçesinde bir mezar olmasının pek “normal” görülmediğini biliyor bilmesine, ama tüm aile böyle mutlu işte. Ben’i özlediğinde bahçeye bakması yetiyor çünkÜ. Dün paylaştığım Asch Deneyini hatırlarsanız toplumda birbirimize uyma eğilimindeyiz belli çekinceler nedeniyle. Bu kitaptada da komşular belli normlar, inançlar nedeniyle birbirlerini taklit ediyorlar. Bu kitapla, sıradan insanların ansızın ölen bir aile bireyinin ardından yaşamlarının nasıl geçtiğine şahit olup süreçle baş etme yollarını okuyabilirsiniz.
Çocuk Edebiyatı
Ben'in GemisiPieter Koolwijk · Can Çocuk Yayınları · 2016138 okunma
·
61 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.