·96 syf.····Okunma: 28 Ocak 2023 06:19 Kitap gerçekten güzel. Tam bir Stefan Zweig kitabı. Ve 1920'lerde bir erkek elinden çıkmasına rağmen kadın bakış açısı hakkında yerinde çıkarımlar yaparak yazılması da ayrı bi etkileyici. Zweig'ın dönem kadınlarının psikolojisi hakkındaki bilgileri bir kere daha alkışlatıyor. Başta anlatılmaya başlanan otel ortamı ve karmaşasını kafanızda oturtunca kitap su gibi akıyor. Sürekli şimdi ne olacak diye sayfaları çeviriyorsunuz. Kitap sonu da bazen insanlar hiç planlamadığı şekillerde kendini kaybedebilir, yargılamak yerine dinlemek lazım fikrini kafanızda oturtuyorsunuz. Bu konuda çok güzel bir ders alıyorsunuz. Özellikle baştaki Bayan C. ve karakterimizin, Bayan Henriette'in kaçışı hakkında konuşması; karakterimizin kaçağı yargılamadan anlamaya çalışıp diğer insanlara karşı savunması kısmını kitap bitince tekrar okuduğumda tüylerim diken diken oldu. Cidden farklı bir olgunluk seviyesi karakterimizinki (ve Zweig'ınki) diye düşündüm ve takdir ettim. Ayrıca yardım istemeyen birine yardımcı olamazsın fikri de gözümüze sokulmadan alt metinde çok güzel anlatılmış. Unlearn yaptığım bir gerçeği de tekrardan öğrenmiş oldum kitapla.