Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Sonra yine bir daha düşündüğümüzde misal alemindeki had ve sıfırların da kendi zatında noksanlık olduğunu görürüz. Çünkü mahdut olan bir şeyin zatında hadden arı olan bir mertebe vardır. Zira o, kendi yerinde ispatlandık gibi zatının dışındadır. Bundan dolayı bu lezzetlerin ve kemâlatın özünün bulunduğu, her türlü had ve sınırlılıktan arı olduğu başka bir alem daha olmalıdır. (O, misal aleminin üzerinde olan tecerrüd/soyut ve akıl alemidir.) Öyleyse yeme içme, görüp işitme ve cinsel hazlar misal aleminde mevcuttur; fakat bütün bu zevklerin daha fazlasına imkan tanımayan belirli bir had ve mahalle ile sınırlanmışlardır. Mesela cinsel ilişkinin zevkini işitme ve yemeden almak, aynı şekilde yeme zevkini de içmeden edinmek misal aleminde mümkün değildir.”
·
47 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.