Dönüşüm romanı kanımca kapitalizmin getirdiği dönüşümü anlatır. Birey gerek toplumda gerekse aile içinde varlığıyla değer kazanır. Varlığını yitirdiği zaman o bir hiçtir. Romanda Gregor çalışıp eve ekmek getirdiği için kıymetlidir. Ama böceğe dönüşüp çalışmadığı zaman aile üzerinde değerini yitirir. Nitekim dönüştüğü ve öldüğü zaman ailenin pek de umurunda değildir.