Tahminen 140 bin kişiden özür dilerim, ama güldüm. Yaşanacak başka bir şey kalmamış zaten. :d
“1 Eylül 1923’te, muazzam bir doğal afet yaşandı. Richter ölçeğine göre 8 şiddetinde bir deprem, Japonya’yı vurdu. Deprem altı dakika sürdü. Yer altındaki havagazı boruları parçalandı. Toprak ateş kustu. Başkent Tokyo mahşer yerine döndü. Yüz binlerce ahşap bina, kibrit gibi peş peşe tutuştu. Halk parklara, tapınak bahçelerine kaçtı. Yangından esen kızgın bir rüzgâr, onları vurduğu gibi öldürdü. Ardından tsunami geldi.
Başkent Tokyo ve Japonya’nın başlıca limanı Yokohama, haritadan silindi. Can kaybı, kaba bir tahminle 140 bindi.”
(s. 14, Ön söz)