·64 syf.··Beğendi
···Okunma: 29 Ocak 2023 00:00 Öğrenci bir kızın günlük yaşantısı üzerine kısa ve başarılı bir eser. Gençliğin duygu geçişlerini hissettiren hızlı bir okuma için tavsiye ediyorum.
Spoiler uyarısı:
Karakterimizin ismi metinde geçmiyor. Genç kız birçok şeye prensipte karşı çıkması ile aktif düşünmeyi temsil ediyor ancak eyleme geçemiyor. Bu tavırlarını dış dünyaya yansıtamıyor. Hatta, çoğunlukla buna zorunlu olduğuna inanarak çevresinin istediği gibi davranıyor.
Artılar:
+Metinde ergenliğe ait düşünceleri netlikle ifade edilmesi çarpıcı.
+Yazar, o dönemki bir genç bir kız gibi düşünüp bunu aktarabiliyor. Uçarı tavırlardan hayallerine yazarın bu genç ruh halini yaşadığını hissettim.
Eksiler:
-Yazarın metin içerisinde kadınların itaatkar olmasını bir gereksinim olarak görmesini şaşırtıcı buldum. Bu konuda daha açık fikirli olmasını beklerdim. Belki de bunu bir eleştiri amacıyla sunmuştur, kim bilir?