Hayatlarımız bize bahşedilirken hiçbirimiz o hayatları yaşayıp yaşamak istemediğimiz gibi sorulara maruz kalmayız. Bizim için bütün bir ömrümüz boyunca kaderimize ne yazıldıysa onu yaşarız. Çoğumuz buna ayak uydurabilsek de kitaptaki kahraman gibi ayak uydurmakta bir hayli zorlanan insanlar da vardır. Onlar sadece bedenlerinin içine hapsolmuş birer piyondan ibaretlerdir. Kendi fikirleri, özgürlükleri, hakları hatta hayatları bile yoktur. Belki de sokakta, alışverişte veya herhangi rasgele bir yerde onlara rastlıyoruz ve yanlarından geçip gidiyoruz , bilmeden de olsa onlara kayıtsız kalıyoruz ve en nihayetinde hepsi zamanla insanlıklarını yitirmeye başlıyor. Sadece kayıtsız kalındığı için değil, en başından beri varlıklarının bir anlamı olmayışından dolayı. Onlar dünyada başıboş dolaşan ve kurtarılmayı bekleyen ruhlardan ibaret. Osamu Dazai*yazı tamamen bana aittir*