Çocuk kitaplarını sevin…
Yeğenim vasıtasıyla tanıştığım bu kitap büyük mesajlar verdi. Okuduğum zaman onun bir “çocuk kitabı” olmadığını anladım. Bir bakıma günümüzden bahsediyor. Küçücük çocukların yaşından büyük davranması, doğar doğmaz telefon, tablet ve televizyona maruz bırakılması… İnsanların karşılaştığı kişilere en azından kafa sallayıp selam vermesi yerine görmezden gelip yolunu çevirmesi ya da telefonuna gömülmesi… Ağaçları kesip, gölleri nehirleri kuruttuktan sonra hepsinin yapayını yapmamız… Koca koca binalar dikmemiz, her köşe başına adı “özel” olan ancak eğitimin yerde olduğu okullar kurmamız… Öğrencileri yarış atı gibi görüp sürekli ders, test, oku, çalış diye verdiğimiz emirler…
Evet bunların hepsi bizim başımızdan geçti ve geçiyor. Şermin Yaşar’da çok güzel anlatmış. Kesinlikle her yaşın okuması gereken bir eser.
Abartmayın ! Abartma TozuŞermin Yaşar