Önce Osman 'ı, sonra bu kitabı okuyan biri olduğumu söyleyerek incelemeye başlamak istiyorum. Normalde bir üçleme, ilk kitabını okumadım. İlk kitabından değil, üçüncü kitabından sonra ikinci kitabını okuyarak devam ettim.Osman gibi, bu kitap da beni derinden sarstı. Sanırım bir süre beni hiçbir kitap bu kadar etkilemeyecek. Konusundan bahsetmek istemiyorum, illaki okumuşsunuzdur bir yerlerden. İlk önce Osman'ı okumanızı rica edeceğim. Birinci tekil ağızdan anlatılması, Osman'da kafamızı karıştıran şeylerin yerine oturmasını sağlıyor. (Osman'da farklı kişilerin bakış açısını gördük, Osman'ın defterlerini okuduk.) Yeşil Peri Gecesi'nin asıl yazılma amacı kadınların toplumdaki yerine bir eleştiri niteliğinde. Çok üzücü ama gerçek diyebileceğimiz. Dili sade yazarımızın, mümkünatınız varsa lütfen okuyun. Dilim epey dolandı, henüz yeni bitirdiğimdendir kitabı. Yeterli bilgi veremediysem affola.