16 yaşında şizofreni teşhisi konulan deborah’ın , akıl hastanesine yatmasını ve burada aldığı terapileri anlatan muazzam bir kitap. Deborahın bu hastalığa yakalanmasının temellerinde; ailesi, tümör ameliyatı ve yahudi katliamı var. Deborah, yr dediği bir dünya oluşturmuş ve yer yer oradaki varlıklar ile konuşma halinde. Gerçek dünya ile de bu nedenle bağını koparıyor. Kendi dünyasına ait bir yr dili var ve deborah hariç kimse bu dili anlamıyor. Kitabın sonu ise oldukça tatmin edici. Deborah hastaneden çıkıyor ve sadece terapileri için gidiyor hastaneye. Aynı zamanda sınavlara hazırlanıp eğitim hayatına da devam ediyor.