Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Gönderi

224 syf.
·
Puan vermedi
·
4 günde okudu
Bakış açısı bozuk. Bir kere isimlendirme yanlış; İslam mistisizmi. İlk kırk sayfa Hint felsefesi ve Yunan felsefesi var; saçmalık. 50. Sayfaya kadar devam ediyor saçmalık, yahudi, Hristiyan, Yunan, İran, Roma, Hint dünyadaki bütün saçmalıkları Tasavvufu yazmak için kullanmış. Tasavvuf sözde İran menşeliymis. Bütün Hristiyan araştırmacılar öyle demismis. İslam felsefesinin kaynağı Yunan felsefesiymiş. Gazali'de de platius bilmem ne ius çok büyük etkisi ve tesiri varmışmis. İbni Arabi yahudi bir felsefeciden ve Yunan felsefesinden etkilenmişmiş. Muhasibi ile aşk başlamışmis. (Muhasibi nefsini hesaba çektiği için muhasibi ismi ile tanınmıştır. Kitapları hep nefs ile ilgilidir). Beyazıt, Zünnun, Cüneyd ile İslam mistisizmine yani tasavvufuna panteizm bunlarla başlamışmis. Yunan felsefesinin ilk izleri de Tirmizi ile bu yüzyılda başlamışmış. Sanki tarikatleri kötülemek için tasavvuf kullanılmış. İki yerde tarikatları bugünkü kulüplere benzetiyor. Sık sık her şeyi batı ile kıyaslayarak yorumluyor, mihenk taşı gibi kullanıyor Batıyı, Batı görüşünü; özellikle Yunan felsefesini. Sezgiyi anlatırken Kantla başlıyor Yunan felsefesine oradan hindistana gidiyor, dönüyor Mısır'a gidiyor. Saçmalık! Kitabın özeti; önsözde yazarın kendisinin de belirttiği gibi sipariş üzerine yazılmış bir kitap. Tasavvufun dedikodusunu yapmış. Bir kere Tasavvufu hep batı mantığıyla felsefî olarak felsefeyle aynı tutarak yazmış. Boş bir kitap. Tasavvuf, İslam'ı Peygamber Efendimiz gibi yaşamaya çalışmaktır.. yaşamak değil, yaşamaya çalışmaktır. Sufilerin, gerçek sufilerin İslam'ı yaşayışları yani Allahû Teala'ya kullukları, hayatları, dünya ahiret görüşleri, her şeyleri Kur'an'ı Kerim ve Sünneti Nebi'ye hem zahiren hem batınen uymaktır. Kitapta bu kadar bilgi kirliliğine gerek yoktu. Bize ne Yunan'dan, Hint'ten, Mısır'dan, İran'dan... Bu Kitap bilgi kirliliği yapar!
İslam Tasavvufunun Meseleleri
İslam Tasavvufunun MeseleleriErol Güngör · Ötüken Neşriyat · 1996121 okunma
·
99 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.