İNSANLARIN ÖLDÜRÜLDÜĞÜ HİÇ BİR DAVA HAKLI DEĞİLDİR
7/10
·568 syf.··
Beğendi
·
2023 4. kitabı
·
15 günde okudu
·
Okunma: 02 Mart 2023 23:23
Merhaba İncelememe piyanist filminden bir replik ile başlamak istiyorum. “İNSANLARIN ÖLDÜĞÜ HİÇ BİR DAVA HAKLI DEĞİLDİR.” Çok sevilen klasiklerden İki Şehrin Hikayesi kitabını bitirdim. Sevdim mi ? Sevdim. Ama pek akıcı bir kitap değildi ve o yüzden herkese tavsiye edebileceğim türde de bir kitap değil. Bir de sanırım son zamanlarda hemen hemen hep aynı konulu kitapları okuduğum için sıkıldım. Yer, zaman, kişiler dışında olaylar hemen hemen hep aynı konulu. ( babalar ve oğulları -Diriliş- iki şehrin hikayesi) aristokrat sınıf ve halk arasında ki karşıtlık. Kitap Fransız devrimini konu alıyor. O dönemde Paris ve Londra arasında bir hikayeyi anlatıyor. Kanlı ve vahşi bir dönem. Yoksulluk çeken, haksızlığa uğrayan, önemsenmeyen ve aristokrat sınıf tarafından sömürülen halkın uyanışı ve direnişini anlatırken bir baba kızın öyküsü çerçevesinde şekillendiriyor olayları. Halk zenginlik ve zevk içinde yaşam süren aristokrat sınıfa karşı direnirken cahilce ve barbarca davranarak zengin, soylu olan tüm insanları suçlu-suçsuz durumuna bakmaksızın dehşet verici şekilde ölüme mahkum ediyor. İnsanlar yıllar önce dedelerinin ve babalarının işledikleri suçlar yüzünden vahşice öldürülüyorlar. Kitapta güzel bir aşk hikayesine de yer veriliyor ancak benim gönlüme taht kuran o yüce gönüllü, aşkı uğruna ölümü göze alan Carton oldu. Birde kitabı okurken fark ettiğim bir detayı paylaşmak istiyorum. Genelde yabancı klasiklerde okuduğum hikayelerde hep insanlar sevdiği kişi başkasıylada olsa mutlu olsun diye uğruna ölmeyi bile göze alıyorlar. Ki bu hikaye de bir kızı karşılıksız seven Carton da sırf kız sevdiğine kavuşsun diye kızın kocasının yerine geçerek idam ediliyor. Fakat bizim gerek edebiyatımızda gerek film ve dizilerimizde platonik seven hep bi entrika peşinde genelde sevdiği insan kendisiyle değilse onun mutsuzluğundan zevk alıyor. Sevgi böyle öğretilmemeli diye düşünüyorum. Neyse kitaba döneyim. 562 sayfa ilk üçyüz sayfası kesinlikle akıcı değil ve olay örgüsü biraz zorluyor. Üçüncü bölümden sonra asıl hikaye başlıyor ve bi anda kitap bitiyor. Okunması gereken bi kitap mı evet. Ama okumayı seven kişilerin okuyabileceği bir kitap. Herkese iyi okumalar
Edebiyat
İki Şehrin HikayesiCharles Dickens · İBB Kültür A.Ş · 202076,7bin okunma
·
166 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.