·112 syf.····Okunma: 04 Mart 2023 22:49 Sadece sevilmek isteyen ve yaşadığı zorlu hayattan ve çocukluk travmalarından kaçış yolu arayan bir kadının yürek burkan hikayesi...
Kitabı okuduktan hemen sonra Stephen Crane hakkında ufak çaplı bir araştırma yaptım. Ömrünün kısa sayılabilecek 29 senesine onca macera sığdıran bu adamın hikayesini biraz araştırmanızı tavsiye ederim. Arkasından bir sürü belge , röportaj bırakmış bu adam Türk -Yunan savaşında da savaş muhabirliği yapmış. Amerikan natüralizminin de kurucusu olduğu iddia edilmektedir. Bir eseri için ise Ernest Hemingway "Amerika edebiyatın en iyi eseri demiştir".
Kitaba gelecek olursak da çok yoğun ve hareketli bir şekilde Maggie'nin erkek kardeşi Jimmy'nin çocukluk yıllarından bir kesitle onun sokakta ettiği kavgayla başlayan kitap sonrasında bizi içi şiddet, mutsuzluk, kavganın bulunduğu bir aileye götürüyor. Alkolik ebeveynleri ve kavgacı abisine rağmen yaşam mücadelesi veren küçük Maggie... Sonrasında ise büyümüş genç bir kız olmuş olan Maggie ve Pete adında bir delikanlıya aşık olduktan sonra başına gelenler ve yaşadığı acılar anlatılıyor.
Müthiş bir kitap değildi belki ama akıcıydı bir kaç kere kısa aralar vererek okudum. Okumak size bir şey kaybettirmez ama çok fazla bir şey kazandırmaz da , o yüzden çok yüksek beklentilere girmeden okuyabilirsiniz...