Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu
9/10
·50 syf.··
2023 6. kitabı
·
9 saatte okudu
·
Okunma: 06 Mart 2023 03:54
Evet, baya klasikleşmiş özellikle bizim popüler kültürün abartılarına kapılmış bir kitabı sonunda ben de alıp okudum. Kitabi genel olarak okurken belirli bir kısma kadar evet yine bizim tcnin abartisi dedim lakin sonuna doğru nedendir bilmem gercekten vurdu vurdu duvara carpti beni. (Belki bilen bilir tiktokta falan baya herkes sevgilisine susleyip pusleyip veriyor bu kitabı lakin neden bu kitap olduğunu asla anlayamadım çünkü bu bildiğiniz kavusulamayan bir aşk hatta ortada bir aşk bile yok, zira esas kadinimiz sevdiği ömrünü verdiği kişi tarafından tanınmıyor bile. Dedim ki ben de sevgilime belki bir iki bir seyler atarım, sanırım gerçekten güzel bir aşk kitabi bu bı alip okuyayım. velhasılkelam aldım başladım ama abi?? bu asla sevgiliye verilecek bir kitap değil aksine bunu sevgilinize veriyorsanız ilişkiniz ciddi iyi gitmiyordu ya bilmiyorum yani vermeyin olum bu kitabı. abla tavsiyesi.) kitabın esas incelemesine gelip goygoyu bırakırsak,, -spoi alert- bu kitap okuyanları ikiye bolmustur gibi geliyor bana bir taraf kızı savunan bir taraf da erkeği. lakin oturup baktığımızda kızın çocuğa hiç acilmamasi doğal olarak cocugun da kizi hiç tanımaması çok normal geliyor başta insana, diyorsun ki abi hani bi git konuş da seni bi fark etsin ya bu çocuk ilah mi nereden bilecek seni. ama kiz psikolojisini ve neden nicin gitmedigini sonradan açıklıyor ve gercekten diyorsunuz ki abla haklisin amk ya ben de acilmazdim böyle bi pusta ya. kitabın sonlarına doğru beni aldı aldı duvara vurdu demistim mesela, bu kadinin ölüyor olmasından mı kaynakli yoksa kitabin bitmeye yaklasmasindan mi bilmiyorum ama ciddi vurdu vurdu duvara atti beni. özellikle şu kızı opup sonra hayat kadini gibi cebine gizliden para sıkıştırdığı sahne... bu sahneye ciddi kalbimin kirildigini hissettim ki hatta kizin da patlama ani buydu dedi ki abi yeter gör beni ve gerçekten söyledi de. işte simdi cocugu ilk defa suclayabilecegimiz o kısma geliyorum- evet para koyduğu kısımda bile suclamadim çünkü kız bunun aksini belirtecek hiçbir hareket yapmamış, hiçbir şey söylememiş aksine destekleyecek şekilde davranmisti- kız direkt olarak "gül vermeyecek misin bana?" diye ya da "belki de bu gülleri unuttugun biri veriyordur" diye sorduğunda dedim ki evet artık anlar. ama anlamadı. ya da bana gelen his ile, anlamak istemedi. işte ilk defa kitabin son iki sayfasına bu adama kızdım çünkü bana gerçekten anlamak istemiyor gibi geldi. Zira istemiyordu da ama bu kızdan kaynaklıdır ya da kızın dediği gibi kendi hayatını uçarı yasamasindandir onu tam kestiremiyorum, ikisinden de biraz. Gerçekten bizim abarti tayfanin abartmadigini gördüğüm bir kitap, hatta okurken aşk acısı çeken ergenler ortaya firlatmis kitabi işte belli bunun neyi bu kadar patladi dediğim kısımlar da oldu. Sonunda doğru sanki mutlu bir iliskim yokmuscasina kalkip bana aşk acısı çektirmesi ve çocuğa karşı olan şu sözü beni bitiren kısım oldu: “Ölüyor olmam acı verseydi sana, ölmezdim.”
Edebiyat
Bilinmeyen Bir Kadının MektubuStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2022266,7bin okunma
·
82 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.