10/10
·408 syf.··
Beğendi
·
2023 12. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 10 Mart 2023 22:57
Başlığı şöyle yapmak istiyorum: Hayatında okuduğum en iyi kitaplardan biri! Öncelikle kitaba başlarken o kadar büyük bir beklentim yoktu açıkçası... Fakat kitabın konusu olsun, yazım dili olsun, anlatımı olsun, yazarın kalemi olsun, o kadar akıcı başladı ki yani böyle beni içine çekti öyle de akıp gitti... Konusundan bahsetmem gerekirse, erkeklerin hükmettiği, erkeklerin üstün olduğu dünyada geçiyor aslında hikaye... Fakat erkeklerin korktuğu bir durum var, o da kadınların sahip olduğu sihir gücü, ama bu sihir 16 yaşından sonra ortaya çıkıyor o yüzden her kız 16 yaşına geldiğinde nasıl ki bizim dünyada erkekler askere gidiyor, bu dünyada da kadınlar Erdem yılına gönderiliyor.. o Erdem yılında ne oluyor, ne bitiyor, ne yaşanıyor hiç kimse anlatmıyor, yani bunun hakkında konuşmak tamamen yasak. Bizim ana karakter Tierney 16 yaşına geliyor ve Erdem yılına gönderiliyor, ancak oraya gittiğinde öyle bir yaşamla karşılaşıyor ki, bildiğin sefalet. O da oraya adapte olmaya çalışıyor oradaki bir yılını geçirmek için imkanlar bulmaya çalışıyor fakat beklemediği durumlarla karşılaşmaya başlıyor.. Zaten kitabın yarısından sonra olaylar öyle bir kızışıyor öyle bir hal alıyor ki... İlk yarısını uzattın biraz okurken zamanım olmadığı için ama diğer yarısını bir günde okudum yaklaşık 250 sayfa civarı bir günde okumuş oldum. Aslında yazar bunu bir hikaye olarak kurguladı fakat gerçekten günümüzde olan olayları anlatmaya çalıştı, ve onu o kadar güzel yaptı ki o kadar çok alıntı vardı ki içinde... Michael ve Ryker beni kalbimden vurdu resmen yani o kadar mükemmel karakterler olamaz... Bir kitapta 2'ye ayrı erkek karakteri aşık olamazsın yani... Aslında vermek istediği mesaj çok güzeldi, kadınlar birleştiği zaman üstesinden gelemeyeceği bir durum yok ama işte bunu algılamak uzun bir süreç, bunun arkasında durmak cesaret ister ve bizim baş karakterimiz bunu çok güzel başardı. Zaten ana karakterle beraber yaşıyordum her şeyi... Onunla beraber seviniyordum, onun korkusunu ben de hissediyordum, o aşk yaşadığı zaman ben de uçup dalıyordum... Kısacası çok güzeldi... Kesinlikle favori kitabım oldu, kesinlikle herkese tavsiye ediyorum, yani hayatınızda en az bir kere okumanız gereken bir kitap net!
İnceleme
Erdem YılıKim Liggett · Yabancı Yayınları · 20221,711 okunma
·
134 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.