Kristal Taç Kitap Yorumu
6/10
·416 syf.··
2023 28. kitabı
'Ana karakter ölmesin, nedeni tabii ki ana karakter olması olsun,' temalı bu final kitabının nacizane yorumuna hoş geldiniz. Ay, Allah'a şükür bu yorumdan sonra kitapla ilişkim kalmıyor. (Serinin tüm alıntılarına Hava Uyanıyor öne çıkarılanlarından ulaşabilirsiniz. Alıntı tasarımlarım çok güzel.) Böyle dediğime bakmayın bitirince böyle bir boşlukta kaldım hafiften çünkü dünyasına alışmıştım. Bir ayımı bu seriye ayırdım sonuçta. Kitabın spoilersiz yorumuna gelirsek... Yürüyorlar, doğuya ve batıya gidiyorlar. 828282 sayfa düğün hazırlıyorlar çünkü neden olmasın? Halk umut dolu olsun savaş varken. İşte biz hâlâ güçlüyüz falan filan diye. Sonuç olarak savaş meydanı beklediğim kitap diplomasiyle yürüyor. Savaş mavaş, kılıç mılıç yok mu? Yo, var. Ama finalde. Arada bir ekşın olsun diye bu kitapta meydana çıkan tatlış canavarlarımızı görüp onları falan öldürüyoruz. Alışık olduğum şekilde tüm olaylar son sayfalarda oluyor. (Yorumu okuyan kişi iç ses: Kaos istemiş bulamamış galiba.) AYNEN ÖYLE. Yazar en sevdiğim iki karakterden biri ÇATIR ÇUTUR harcamış. Kitabın sonunda o şahıs ne halde haberimiz bile yok. Durun adını vericem. Daniel. Vhalla tepe tepe çocuğun tüm duygularını kullanıyor, bu yetmiyor bir de 'keşke öldürseniz de mutlu olsaydı hüğ' diyeceğim bir moda giriyor. Daniel'in olduğu kısımları - aşırı az- okurken sinirden çenem kaskatı kesildi. Neyse, ağlamam bitti. Ciddili yoruma geçiyorum. Bu kitap beni soylu siyaseti ve diplomasi konusunda doyurdu. Hatta detaylar güzeldi de ama bence aşırıydı. Fantastik bir kitapta savaş başlıyor dendiğinde kaçımız işin çoğunun diplomasiyle halledileceğini düşünür ki? Eh, kesinlikle ben değil. Kitaba beklentisiz başladım ama en azından sürekli bir çarpışma beklentim vardı çünkü kendime engel olamadım. Vhalla soylularla ilgili siyaseti, diplomasiyi ve yönetme sanatını öğrenirken bayaaaaa bir sayfa BAYA BİR sayfa düğün ayarlıyorlar. Kısık gözlerle okudum full o kısımları. Vhalla ve Aldrik shipliyorum çünkü tam birbirlerini hak ediyorlar. Daniel aşkımın Vhalla gibi biriyle olmasını istemezdim. Özellikle 4. kitapta çok daha fazla üzerinde durulmaya başlayan mitolojik, dini kısım benim için bu kitapta da açığa kavuşmadı. Bana kalırsa kitapta ana karakteri öldürmemek için elindeki tüm kozları kullanmış yazar ki bu konu için mutlu değilim. Tamam, dini figürler falan var, mitolojik hikayesi de kötü sayılmaz. Yine de kitap bittiğinde aynen şöyle oldum: İyi tamam da şimdi bu ilah kim, şu falcı kim, şu kim, bu kim. Beynim güzel bir yandıktan ve dini kısmı içime sinmedikten sonra normalde beğendiğim kitap sonlarını son kitapta beğenemedim. Özetle final kitabı olarak içime sinmedi. Ne akıcıydı ne de elimde süründü. Tam ortasıydı. Allah'tan kitapta Elecia, Fritz ve Jax gibi dünya tatlısı karakterler vardı da onları okurken biraz olsun eğlendim. (Daniel yorumumu okusaydı burada ağlayarak 'Neden ben değil? Artık mutlu olmak istiyorum.' diye giriş yapardı. Üzgünüm Daniel, Elise Kova :)) Bir önceki postumda seri yorumu girdim ve beğenip beğenmediğim her şeyi ayrıntıyla anlattım. Demeyi unuttuğum şey kitabın cinsellik miktarıydı. Ben ağır yetişkin içerik de okuduğumdan bana çok az geldi. Ayrıntı bile yok. Ama başkalarına ayrıntılı gelebilir, herkesin rahatsızlık seviyesi farklıdır. Bittiği için üzgün değil, mutluyum. İyi ki okumuşum dediğim bir seri olmadı, okumasam da olurmuş. Benim için bu seri araf. Aşırı öfkelendiğim, sevdiğim, nefret ettiğim birçok sahne ve karakter oldu. Ana karakter Vhalla'yı sevememek bu seriyi sevmememin en büyük etkisi oldu. Benden ana karaktere son bir not: "Vhalla, buradan düzeldiğini umuyor ve devam serisi için doğuracağın çocuğa ya da çocuklara sabır diliyorum. İlk kitapta senin büyücü olmaya attığın tribi Harry Potter atsaydı şuan Voldemort corona görevi görüyordu başımızda. Daniel'in duygularını sömürdüğün kadar sömürül inşallah. Dünyanın en kötü kararlarını verdin, artık verecek kötü kararın yok. Tükendiği için benim kadar mutlu olduğuna eminim. İyi kararlarla iyi gelecekler dilerim. Al sana Aldrik. Ölene kadar sana Vhalla'm, Leydim, Aşkım desin." Kitaba verdiğim puan: 6|10 Seriye verdiğim puan: 5|10
Kitap Yorumu
Kristal TaçElise Kova · Yabancı Yayınları · 20202,237 okunma
··
478 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.