Elif Şafak'ın en beğendiğim kitaplarından birisi.Uzun süre etkisinde kaldım diyebilirim.Kitabı annemle dönüşümlü olarak o gündüz ben gece aynı anda okuduk.Anneme kitap okuma alışkanlığı kazandıran kitap diyebilirim : )Yaşamda sesi duyulmamış bir çok karakter hikayesini duymamı sağladı.Kadının rol ve konumunu, toplumun insan üzerindeki etkisini ve İskenderin varlığını üstünüzde hissedeceksiniz.Okumanızı kesinlikle öneririm.