Aslında hepimizin hemen her gün sorguladığı bir cümle ile başlamak istiyorum. Hayattan beklentimiz ne? Amacımız ne? çoğu zaman bunu düşünüyoruz varlığımızı, kimliğimizi hayata geliş amacımızı sorguluyoruz çünkü tutunacak bir sebep arıyoruz hele ki şu dönemde;felaketlerin yaşandığı, acıların çoğaldığı her gün farklı insanlar, acılar ve zorluklarla sınandığımız bu çağda iki seçenek kalıyor geriye ; sadece hayatın anlamını bulmak veya her şeyin ruhumuz ve bedenimizle tamamen boş olup yok olacağını düşünmek. Yaşadığımız tüm zorlukların sadece can acıtıcı yönünü görmek ve boş bir hayat olduğunu düşünmek işte çoğu zaman yapılan şey bu ama bu kitap büyülü cümleler ile aslında hiç de öyle olmadığını bir kez daha hatırlattı veya hiç bilmeyenler için gösterdi. Hayatın anlamı bizim hayattan beklentimiz değil, hayatın bizden beklediğidir. Bu kitapta benim için her şey bu cümle ile başladı çünkü hayat her birimizi görevlendirdi, hepimize farklı acılar, farklı yollar seçti ister buna kader diyin isterseniz bir başka bir şey ama hayatın bizden beklentisi var. Hayat dengesini korumak için bizden bir geri dönüş almak ister. Bu yüzden de geri dönüşü alana kadar da bizimle bir alışveriş içine girer. Ve bazen bu alışveriş bizim gördüğümüz pencereden cezalarımız hatta işkencelerimiz gibi görünür. Ama aslında o cezalar bizim ruhumuzun eksik parçalarının tamamlanması içindir ve bu tamamlanma sonunda hayat istediği potansiyel enerjiyi yakalayıp bu enerji ile dengesini korumaya devam eder. Bu yüzdendir ki hayat istediği enerjiyi yakalayana kadar yolları farklı ama çıkarılan dersler aynı olan durumlar yaşatır. Biz bazen neden başımıza geldi der ve isyan ederiz ama aslında yinedir ki hayatın bizden istediği tamamlanmış olan enerjidir. Bizler hayatın bize sunduğu tüm güzellik,acı ve zorlukları kabul etmeli onları görmezden gelmek yerine sahiplenmeli ve ardındaki gerçek öğretileri alıp eksik parçalarımızı tamamlamalıyız. İşte hayatın bizden beklentisi bu. Yani biz bu Dünyaya aslında tamamlanmak için geliyoruz. Ve hayat dengesini korumaya devam ediyor. Yani biz hayattan beklediklerimizle değil hayatın bizden bekledikleri
ile yol alıyoruz.
Harika bir kitap, başucu olacak hatta pes ettikçe açılıp bakılacak bir kitap. Ruhu dinlendiren ama bir o kadar da sorgulatan bir kitap.