Zülfü Livaneli ilk defa okuduğum bir yazar ve ilk okuduğum kitabı #k:314793 gerçek mana da yaşanmış bir şekilde kaleme alınmış bir eser olarak görüyorum.. Cemal'in hayatı ve yaşadıkları, Meryem'in talihsizlikleri ve maalesef hor görülmesi, Profesör'ün herşeyi anlaması ama bunun için geç kalması gerçekten akıp giden bir serüven bu eser..
Her kitap'tan bir ders çıkarıyorum;
Bu kitaptan çıkardığım ders,
"Hiç kimse ama hiç kimse senin ne yaşadığını bilmese bile bu senin hayata karşı bakış açını ve yolunu şaşırtmasın,bırak kim ne düşünüyorsa düşünsün sen kendini bildiğin sürece gerisinin bir önemi kalmıyor"..