·218 syf.····Okunma: 14 Mart 2023 00:31 · Dostoyevski'nin okuduğum 4. kitabı ve tabiki bana okuduğum süre boyunca bir çok farklı duyguyu hissettiren o kitap. Bol bol felsefe kitabı okuyan ve odak noktası orası olan çok nadiren roman okuyan ve bu seçiciliğine güvendiğim en yakın arkadaşımın "Kanka Beyaz Geceler çok güzeldi yaa" demesi sayesinde ilk kitap alışverişim sırasında sipariş verdim gelince de hemen okudum. İyi ki de okumuşum.
Kitap içerisinde birbirinden bağımsız beş tane hikaye bulunmakta; Beyaz Geceler, Başkasının Karısı, Noel Ağacı ve Nikâh, Haysiyetli Hırsız ve son olarak Yufka Yürekli... Hepsini ayrı ayrı çok beğendim fakat içlerinde iki tanesi vardı ki beni oldukça etkiledi...
Benim bunları içinde en beğendiklerim Beyaz Geceler ve Yufka Yürekli oldu. Nedenlerine gelecek olursak ilk hikayemizde karakterin içinde düştüğü o çaresiz ve karşılıksız aşkı içimde hissedebildim. Diyaloglar o dönem için belki normal olabilir ama bugünlerde pek rastlayabileceğimizi düşünmediğim bir kibarlıkla ince düşünceyle belki biraz da abartıyla yazılmış. Ve hikayenin sonu ise tam size iyi hissettirmişken umutlandırıp , evet bak bazen insan hak ettiğine istediğine sevdiğine kavuşuyor dedikten hemen sonra başka bir yere gitmesi her ne kadar o an beni üzse hatta belki biraz kızdırsa da günün sonunda böyle yazılması iyi olmuş diye düşünmeme sebep oldu.
İkincisi ise Yufka Yürekli; bu hikayeyi bu kadar sevme sebebim en yakın arkadaşımın tavsiyesiyle okumaya başlamam mı bilmiyorum. Çünkü hikayenin ana teması bence dostluk ve fedakarlık. Bir arkadaşın hatta bir dostun kardeşin bir insanı en fazla ne kadar sevebileceğini ben bu hikayede okuma fırsatı buldum. Abartıyormuşum gibi gelebilir ama okuyunca ne demek istediğimi çok net bir şekilde anlayacaksınız zaten.
Son olarak demek istediğim bu kitap iyi ki yazılmış, iyi ki okumuşum. Son tavsiyem ise kitabı masa lambanızla loş bir ortamda okumanız...