Kitabı okurken bazı bölümleri daha önce okuduğumu hatırladım ama tüm kitabı okuduğumu hatırlamıyorum. Okuduklarımda da kayıtlı değil zaten. Bununla birlikte yazarın 7 romanını okumuş oluyorum. Yazar okuduklarım kadarı ile belli bir taslak çerçevesinde konusunu şekillendiriyor. Okurken bekleyeceğim unsurlar: müzik klasik ve caz. İçki. Cinsellik. Sıradan bir adamın birden bire karışan hayatı. Ve gerçeklik ve kurgu arasında gidip gelen kafa karıştırıcı bir dünya. Okuduklarımdan sonra başka kitabını okumam diyordum ama uzun zamandır Haruki Murakami okumak istedim. Uyuşturucu gibi :)
Bu kitapta sıradan bir hikaye olarak bitecek bu sefer demiştim ama yine sonda olanlar oldu mu yoksa karakterin içinde kaybolduğu bir an mı bir soru işareti bırakıp sonlanıyor.