Kitap kurtuluş savaşının destansı yanını inanılmaz bir şekilde anlatıyor. Türk olmak, vatan sevgisi, askerliğin zorluklukları gibi yerlere çok güzel vurgu yapılmış. Tam olarak savaşın iç yüzünün acı bir yansıması diyebiliriz. Dışardan bakıldığında insanlar savaşıyor, yaralanıyor, ölüyor olarak düşünüyoruz. Ama içine girince görüyoruz ki; vatan uğruna ölüp giden erler, çocuğunun yüzünü unutmamak için çabalayan babalar, yurdunu terk etmek zorunda bırakılan kadınlar, bombaların arasına doğan bebekler, hayatını feda etse de elbet unutulup giden canlar, tehlikeyi hiçe sayıp savaşın ortasına atlayan hemşireler, ateşten gömleğinin sızısı sırtından hiç eksilmese bile cesaretinden ödün vermeyenler. Kitap boyu savaş ve aşk dolu bir kovalamaca okuyoruz diyebilirim, bazı yerlerde yavaşlasa da kendini okutturdu şahsen. Hele ki sonu cidden trajik bir şok etkisi ve yarım bir tebessüm bıraktı. Kitaba yakışır bir son olmuş. Kesinlikle okunmalı.