elif

@elfkglx
8/10
·48 syf.··
2023 9. kitabı
!SPOILER! ∘İnsanın insanlarla beslediği gururu ,ruhu; insanları kaybedince çökmeye mahkum mudur? Bir insan, diğer insanlardan aldığı sahte ilgi ve oyundan eksik kalırsa kedini harcayıp öldürebilir mi? Eğer ruhunu insanlarla beslemiş ise ,evet. İnsanların ilgisine bağımlı yaşamış o ruh, insanlarla yaşamış olduğu sahte oyunlara kendini kaptırır ve o oyun sona ermesine rağmen oyundan ayrılamaz. Böylece kendi ruhunu oyuna çevirir. O ruh oyuncağa dönüşürken ilk başta kendi karakteriyle savaşır sonrasında ise hissizleşip insanlıktan çıkar. Oyunlardan yani kinden ve kıskançlıktan hoşlanıp ruhunu onlarla besler. Böylece insanların oyuncağı olur Madame de Prie gibi. O zaman ne yapalım? İnsanlarla yaşamayıp kendimizle mi yaşayalım? Hayır, bence kendi içimize kapanırsak kendimizin kim olduğunu bir müddet sonra unuturuz ve benliğimizi kaybederiz. Bunlar benim çıkardığım sonuçlardı :).Kitap, okuyucuyu kitabın havasına çok iyi bir şekilde ve hızlıca sokabiliyor.
Edebiyat
Bir Çöküşün ÖyküsüStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202592bin okunma
·
20 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.