Ahmet Hamdi Tanpınar’dan bir Türk vatandaşı olarak özür diliyorum; O’nu bu kadar geç keşfettiğim, bu kadar geç okuduğum ve hakkını veremediğim için. Tanpınar sadece Saatleri Ayarlama Enstitüsü kitabıyla milli bir gurur vesilesidir. Kitabı sadece çok beğenmedim, Nobel Edebiyat ödülüne mazhar olmuş çoğu metinden daha iyi, daha derin buldum. Kitaba, konusuna, karakterlerine,… hiç girmeyeceğim. Siz de benim gibi bu yazarı ve eserini geç tanıma durumundaysanız bugünden tezi yok okuyun derim. İyi okumalar diliyorum.