Ramazan ayı için sakladığım nadide eserlerimden ve başucu kitaplarımdan birini daha sonunda okudum. Okurken o kadar zevk aldım ki; bir Ramazan ayına bu kadar mı değişik bir bakış açısıyla bakılır? Dedim. üstadın Samanyolunda ziyafet adlı kitabı sayesinde, bu ramazan ayı daha bambaşka ve daha bereketli geçti. Bazı bölümleri öyle iç açıcı ki kimsenin düşünemeyeceği ama okurken aslında bende böyle düşünüyordum diyeceği türden bölümler kaleme almış olan üstad, bizim içimizden geçip bir türlü dışa vuramadığımız şeyleri adeta yazıya dökmüş. Hele Ayasofya diye açtığı bir bölümü var ki; insanın tüylerini diken diken ediyor. Örneğin kitabın içinden bir alıntı paylaşmak gerekirse " Ayasofya'nın avizelerini bu ramazanda da ısıtamadık bunu unutmamalı" bu cümlesi beni çok etkiledi. "Hamdolsun o avizeler ısındı ve bir daha hiç soğumayacak"