Stefan Zweig, Kızıl.
5/10
·72 syf.··
2023 2. kitabı
Zweig okumayı çok seven biriyim aslında. Yazdığı kısa ve sade öykülerden çıkan onlarca anlam, karakterlerin iç dünyasına inmek, onlarla empati kurabilmek için gösterdiğim çaba... Nitekim bu kitapta da ana karakterimizle empati yapmaya çalıştım. Kendisinin duyguları bana geçebilmişti ki hiç haz etmediğim bir olay gerçekleşti kitapta. *Bu kısım spoiler olabilir* Tamamiyle kardeşçe ve masumane duygular beslediği küçük bir kız çocuğunu öpmek mi? Hayır, bu durumda karakteri anlamam imkansız. Aslında yaşadıkları döneme göre yargılamam lazım, biliyorum. Ama olmuyor işte bazen. Okumaya katlanamadığım, beni aşırı derecede rahatsız eden bir olaydı. Dürüst olmak gerekirse bu şekilde kulağa mide bulandırıcı gelen bir olayda bile Zweig karakterin ruh halini okuyucuya hissettirebilmiş. Dediğim gibi, içindeki olaylar bakımından haz etmediğim bir kitap olsa da berbattı diyemem. Sadece diğer kitaplarına nazaran beklentimin çok altında kaldı. Kitapla kalın..
Edebiyat
KızılStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202237bin okunma
·
13 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.