·480 syf.··Beğendi
···Okunma: 27 Nisan 2023 13:42 Bir Martin Eden geçti hayatımdan. Aslında anlatacak o kadar çok şey var ki zihnimde, tam olarak toparlayamıyorum bu güzel hisleri. Hayatımızın içinde yaşayan bir denizciydi o. Ta ki bir gün kendini burjuva ailesinin yemek masasında bulana kadar. Orada tanıştığı ailenin büyük kızı Ruth'a karşı hissettiği büyük arzu kendisini ilk görüşte aşka itti. Ve o eve girdiği andan itibaren ailenin zarif davranışları ile kültür - bilgi sohbetleri Martin'i cezbeden ikinci şey oldu. O günden sonra kendisini kitaplara adadı ve elinden geldiğinin fazlasını vererek burjuvaların (kendince) asil bilgi hazinesine ulaşmaya çalıştı. İnsanların onun bu şekilde hayat süremeyeceğini doğru düzgün bir işe girmesini sürekli dile getirmesine rağmen onun kimseyi umursamayıp kendi istediğini yapması ve en sonunda istediğini başarması ile Martin Edenle gerçekten gurur duydum. Kalın bir klasik olmasından dolayı sürekli ertelediğim bir kitaptı. Hatta okurken bu kadar hızlı okumamalısın tadını çıkararak okumalısın diyen iç sesimi dinleyerek bir hafta boyunca kitabı okumayı unuttuğumu fark etim ahsjhs. Ama en nihayetinde bitirdim. Ayrıca bu kitabın okur kitlesine baktığınızda çoğunun Ruth'u sevmediğini görürsünüz ama ben Ruth'a karşı bir nefret beslemiyorum. Çünkü onun öyle düşünerek hareket etmesinin sebebinin yetiştiriliş tarzı olduğunu düşünüyorum. Her neyse umarım büyük bir keyifle okursunuz. Buraya kadar okudugunuz için de teşekkür ederim. Sağlıklı kalın, hoşçakalın.