Ah epeydir inceleme yazmamisim ne nereden yapiliyordu bulmakta zorlandım (zaten cok da inceleme yazmiyordum ama bu kitaba dair duygularımı sıcağı sıcağına kaydetmek istiyorum) Uzun zamandir okumayi istedigim kitaplardan biriydi ve sanirim bir şekilde o benim için dogru zamanı hep beklemis o kadar dogru bir anda karsima çıktı ki Suan ki nöro komitemdeki nöroloji dersleri psikyatri dersleri farmakoloji derslerini alırken bu kitabı okumanın kitaptan aldığım verimi cok arttirdigina inanıyorum Demansi psikotik bozuklukları obsesif bozuklukları ve daha niceleri derste konusuyoruz sonra karsima cikiveriyor yazdığı antidepresanlara ve kitapta adi gecen antiepileptiklere daha bir dikkat kesildim ve olayı yorumlarken ve yazarin anlattıklarını kafamda tartarken bazen kendimi -oyle guzel bir dille yazmiski- evet aynen oyle derken yakaliyorum ya da kendini tartismaya surukleyip çıkarımlarda bulunmaya çalıştığı esnalarda kendimi geriye yaslanmış sonucu bekler gibi buluyorum. Bunu incelemeye dokmek istedim çünkü okudugum kitaplar genelde farkli dunyalar oluyor farkli tarzlarda birseyler okusam bile hergun vakit ayirdigim işle keyif almak icin yaptigim kaçış molalari olan kitap okumayi ilk defa birlestirdim.Bunun getirdiği hissi hatırlamak icin kaydetmek istedim.Bana dersler haricinde de bunlara iliskin okumalar yapmak daha bir bütün gibi hissettirdi. Bir suredir kitap okudugum zaman sanki bunu bazi islerden kacinmak icin yapiyormusum gibi geliyordu Kitap okumak icin ayirdigim vakti uzatarak kacindigim isleri yapmami geciktiriyor ya da o gun icin engelliyordum ve keyif almak icin yaptigim aktiviteme daha fazla vakit ayirmama ragmen artık benim icin keyifli olmuyordu Bu kitabi okurken kitabın kacindigim ise dair olmasi (derslerden bahsediyorum bahar havalarından mıdır bilemiyorum ders calismak bu aralar coook zor) bu hissi azaltti ve uzun zamandir ilk defa bu kadar keyif aldim (aslinda belki de soylemem gereken uzun zamandir ilk defa kitap okurken yanlış bir sey yaptigim hissine kapilmadan doğru birşeyler yaptığımı hissettim) Belki bu durum alanima dair daha fazla okuma yapmama sebep olur (Acilinden bir semiyoloji kitabi okuma ve bitirine kadar birakmama kararligi yuklense fena olmaz sanki ) Kitabi guzel kilan etkenlerden biri de yazarin kitabin bilgi icerikleri ve mesleki yönü yanında edebi yönünu de guzel bir şekilde harmanlamasiydi benim için. Aksi halde vaka kitaplarını okumaktan farksiz olurdu. Gerçi bunun icin eşinin yardımcı oldugunu söyleyerek ona teşekkür ediyor. İyi ki varsın Gigi. Yazarın hislerini tüm çıplaklığıyla anlatması da beni etkiledi, olgunlasmak boyle birşey mi diye dusundurdu beni. Cunku kusurlarimizdan bahsetmekte cok zorlandigimizi hatta birinin bunlari bilme ihtimalinin bile bizi cok korkuttuguna inaniyorum ve bir sekilde bunlari saklamaya calisarak kendimizi filtreli bir hayata ittigimizi düşünüyorum. Yazarın toyluk zamanlarindan durustce bahsetmesini cok sevdim Bu samimiyeti onunla empati yapmamı sağladı. Hadi o zaman bu da benim filtresiz anlarimdan olsun Kocaman denizdeki küçük balık olma olayi bana o kadar tanıdık ki bir süredir bu durumu yaşıyorum ve okudugum anda beynimden vurulmusa döndüm. İste bu deyip o cumlede kendimi buldum.Hey Gary sayfaları cevirmek kadar hızlı olur mu bilemem ama beni de bu sorunu cozumleyebildigim zamanlara isinlasan şahane olmaz mi? Bunu diğer okurlar da yaşıyorlar mı ne bileyim mesela edebiyat ogretmenleri konuştukları donemlerin kitaplarını okuyunca hayatına isini entegre etmis gibi profestonel bir his yukleniyor mu yoksa ne bileyim siz okurlar isinizi orada bırakıp izole hayat mi suruyorsunuz merak ediyorum Veya birşeylerden kacinmak icin neler yaparsınız onu ertelerken kendinizi mesgul hissetme icin yaptiginiz eylemler neler Mecburiyet hissi ile surdurdugunuz bir eylem oldugunda sizi motive eden nedir Geldik inceleme + iç döküş + sohbetimsi yazının sonuna Bugün bunlari yazmak istedim kitabi okumak isteyenlere tavsiyemdir insanların karmaşıklığına tanık olmanın ve okurken karşınıza çıkan değişik vakaların hayatınızda anlam yaratacağına belki de bazılarında kendinizden birseyler bulacağınıza inanıyorum Bu tarz kitaplarin farkindaligimizi artirmak adina verimli olduğunu düşünüyorum Keyifli okumalar herkese